17. lokakuuta 2012

Mun täytyy kertoa vähän Fasusta

Fasu on nyt muutaman päivän kotona ihan yksin - siis ilman mua - kun mä oon Hyvinkäällä vierailemassa muutaman päivän. Ihmisiskä otti mut aamulla mukaansa töihin ja sinne se Fasu jäi ikkunaan huulipyöreenä ihmetteleen mihin mäkin meen. Meidän ihmispennuista vanhin oli Fasun kanssa ollut kotona ja se ihmispentu kertoi, että Fasu oli koko päivän kulkenut taloa ympäriinsä mua etsiskellen. Mä luulen, että tää ero tekee sille ihan hyvää - kunhan ei sitten perjantaina hyökkää mun kimppuuni kahta kauheammin. Ihmisiskän mukaan Fasu oli illalla ihmetellyt miksi ihmisiskä tuli yksin kotiin eikä mun kanssa. Fasu oli kuulemma tuijottanut pihalta etäisyyteen ja odotellut minua. Oli vielä kuulemma etsinyt mua myös sisältä - voi meidän rääpälettä.

Fasu on kasvanut kovasti ja painaa nyt semmoisen reilut 10 kiloo ja voitte vaan arvata miltä 10kg korvarenkaan kantaminen tuntuu!? Se on mun kimpussa ihan jatkuvasti ja joskus se on mustakin ihan hauskaa. Me kun laitetaan vähän Fasun kanssa tassulla koreasti, niin siinä ei paljon risut ja männyn kävyt ole esteenä - paitsi, että kun ollaan sisällä niin pitäsi varmaan sanoa sohva, pöydät ja tuolit. Kerran ihmisiskä kyseli, että kuka on rullanut maton, siirtänyt sohvapöydän ja nojatuolin olohuoneen toiselle puolelle - no mehän oltiin Fasun kanssa ihan hipihiljaa ...

Matosta tulikin mieleen, että rääpäle on viime viikkoina parantanut huimasti sisäsiisteyttä. Mattoa on pariin otteeseen yritetty laittaa lattialle... Mä olen sille yrittänyt opettaa, että noi ihmiset on kyllä aika oppivaisia, eikä niille kovin kummoisesti tarvitse vingahtaa, kun ovi aukeaa ulos. Ihmisäiskän mukaan Fasu on muutaman kerran jo osannutkin tehdä niin. Hyvä Fasu! Mä olen ollut huomaavinani, että mun ei oo tarvinnut väistellä Fasun lätäköitä nyt sellaseen pariin viikkoon. Tässä on kysytty myös ton huoltohenkilöstön reagointinopeutta, mä en jaksa nimittäin uskoa, että Fasu leikin tiimellyksessä tai sohvalta herättyään olis ite aina muistanut ...

Mä kirjoitan tosta Hyvinkään reissusta sitten myöhemmin kunhan olen kotona ja saan taas tassut näppäimistölle. Koita Fasu jaksella ja pidä meidän ihmiset valppaana! - no on mullakin sua ikävä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toffe ja Fasu haukkuu kiitokset kommentoijalle!