4. joulukuuta 2011

Agilityä 14

Sen kesäisen alkeiskurssin jälkeen me ollaan nyt käyty yhteensä 14 kertaa agiharkoissa. Ihan tasan jokainen kerta meillä on ollut ihan mielettömän hauskaa - mä oon kyllä ihan täpinöissäni . Tänään oli yhden meidän ihmispennun 18v synttärit - me ollaan vähän niin ku saman ikäsiä sen kanssa (kun mun ikä käännetään ihmisiäksi). Mä näin, että ihmisiskääkin vähän poltteli päästä radalle ja niin me livahdettin juhlista kesken kaiken - tai ehkei nyt kesken kaiken mutta vielä sinne meidän kotiin juhlavieraita jäi.


Mulla oli pikkasen virtaa tallessa, kun ei me oltu käyty päivällä kuin pienellä juoksulenkillä - ei ihmisiskä muuta kerinnyt mun kanssa, kun sillä oli kuulemma niin kiire pestä kämpästä mun sotkuja(?) ennen vieraiden tuloa. Mä en muista, että meitä olisi ollut koskaan koko porukkaa harkoissa ja niinpä meille jäi mukavasti suoritusaikaa kun koirakkoja oli vain 2. Aluksi mä vaan juoksin ja juoksin ja juoksin ja juoksin ja oli kai se ihmisiskäkin siinä jossain. Erityisesti mä tykkään putkista. Put-kiii jeee!


Sitte pahimmat kierrokset purettuani mä ehdin alkaa kuntelemaan ihmisiskän ohjauksiakin ja vähänkö meillä meni sitten mukavasti. No ihmisiskä esittää, että se oli niin hyvä ohjauksiensa kanssa. Totuushan kuitenkin on, että me ehdittiin siinä hiomaan sitä rataa niin kauan, että mä opin sen radan ulkoa, eikä ihmisiskän tarvinnut kuin juosta ja huitoa holtittomaan tapaansa siinä viressä.


Siinä oli sitten jossain vaiheessa tullut seuraavan ryhmän vetäjä katsomaan sitä meidän touhua ja ihmisiskä sai ansaitsemattaan vähän krediittiä. Mä nimittäin kuulin, kun se siihen kentän laidalle tullut ihminen kysyi siltä meidän ohjaajalta jotain. Se meidän ohjaaja vastas sille toiselle "Nää on alottaneet vasta syyskuussa ..." Velipoika Tarro on sellainen irvileuka, että se varmaan vääntäis tän jotenkin silleen, että se meidän ohjaaja puolusteli meitä. Se toinen olis mukamas kysyny jotain "Miks noi ei osaa?"


Oikeesti se siihen tullut mulle vielä tuntematon ihminen oli kuvitellut, että me oltais harrastettu jo pitkään. Siinä se vielä kyseli ihmisiskältä josko sillä on ollut kuinkakin monta agilitykoiraa ennen mua. Jotain se sitten ihmisiskälle totesi ja ihmisiskä alkokin sitten näyttämään hangon keksiltä, eikä se saanut sitä typerää virnettä naamaltaan pois koko iltana. Noh - mä tiedän kuka on kuka ja kenen ansiota tää kaikki on - joten nauttikoon toi ihmisiskä tän kerran. Mutta jos ei huomenna oo pyyhkinyt tota virnettä naamaltaan, niin ....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toffe ja Fasu haukkuu kiitokset kommentoijalle!