31. elokuuta 2011

Sulla on niin ...

"Sulla on kuule niin taitava ja lahjakas koira - että miten ois jos antaisit sille vähän tilaa tehdä näitä juttuja" On se hyvä, että joku sanoo tän ääneen kun ei ihmisiskä ole uskonut mua. Ihmisiskän kunniaksi täytyy kyllä sanoa, että se on hyvä kuuntelemaan järkipuhetta. Se teki niin kun ohjaaja neuvoi ja mitä tapahtuikaan?


Ihmisiskä ei oo älynnyt, että se antaa mulle ohjeita paikoin ihan liian myöhään. Joo no kaikkihan siis alkoi siitä, että mentiin hyvin radan alkupuoli aina puomille saakka. Puomilla kun on se kontaktijuttu, eli tassujen pitää nousussa ja laskussa osua sinne kontaktiosuudelle. Ton osuman lisäksi ihmisten hitauden vuoksi meidät pyritään pysäyttämään siihen kontaktille, jotta ihminen kerkee mukaan ja koska kontaktilta saa irrota vasta käskystä, niin seuraavan esteen ohjaaminen on ihmiselle helpompi. No kyllä te varmaan ymmärsitte ja kuten jo niin monta kertaa aikaisemmin olen maininnut, mun tassuissa riittää vauhtia. Mä oon jo menossa puomilta alaspäin kun ihmisiskä muistuttaa mua kontaktista. "PINTA!" No siinähän käy sitten niin, että vaikka mä vedän siihen sellaisen neliraajajarrutuksen, en mä saa itseäni pysähtymään. Mun tassut jää siihen pinnalle ja peräpää kääntyy mun yli hiekalle. Tai ainakin jotain sellaista - no kaikki jotka tietää jotain massan ja liikkeen suhteesta osaa kuvitella silmissään mitä siinä tapahtuu.


No nyt ohjaajan ohjeiden mukaan toimittuaan ihmisiskä huutaa mulle sen "PINTA!" jo hyvissä ajoin puomin tasaisella osalla ja mitä käykään? Vaikka mulla oli ihan sairas vauhti (koska mä siis olen tosi nopea), mä kerkeen nätisti pysähtymään siihen kontaktille ja kun se ei silloin oo siinä vieressä mitään sähläämässä niin mä saan tehtyä sen kontaktin niin kuin pitääkin. Hyvä minä!

"Hei just noin - huomasitkos mitä kävi kun sä annoit Toffelle tilaa etkä ollut sitä siinä sen iholla ahdistamassa! - se tekee sen todella hyvin - annat van sille tilaa tehdä itse! Hyvä!"


Me on nyt alkeiskurssin jälkeen käyty tuolla jatkoryhmässä kolme kertaa ja musta on ollut tosi hauskaa. Heti kun mä pääsen radalle ei mua kiinnosta enää toiset koirat yhtään. Kepit mun täytyy kyllä saada haltuun, ne on musta aika vaikeet vaikka mulla kotona sellainen rata onkin. Treeniä se vaan varmaan vaatii, täytyy vaan toivoa, että ihmisiskä opettaa mua oikein ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toffe ja Fasu haukkuu kiitokset kommentoijalle!